Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

FESTeFAN
Zakręcony FESTeFAN jest odpowiedzią na potrzeby zmęczonych pracą, nudą i inflacją kielczan. Nie poddawaj się, choć…jesteś w Kielcach. Oglądanie kabaretów nie musi być jedyną formą rozrywki, jaka Ci pozostaje. My, aktorzy Teatru Żeromskiego damy Ci więcej! Z nami nie czeka Cię powaga, ani polityka. Na scenie, gdzie odbędzie się nasze widowisko muzyczne, spotkają się nie tylko Violetta Villas i Maryla Rodowicz. Sam powiesz nam, który szlagier kochasz najbardziej. A, FESTeFan rozsławi Kielce bardziej niż majonez!

Frankenstein
W interpretacji Jędrzeja Piaskowskiego i Huberta Sulimy „Frankenstein” staje się portalem do innej rzeczywistości, punktem wyjścia do przyjrzenia się człowiekowi w zetknięciu ze zjawiskami niezwykłymi, „nie z tego świata” oraz rodzącymi się w związku z tym, niedostępnymi na co dzień pragnieniami, pytaniami czy energiami.

Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję
Jeśli choć raz wyliście z bezsilności, lekarz zwracał się do Was w trzeciej osobie, a ksiądz powtarzał Wam, że cierpienie uszlachetnia, nie możecie przegapić tego spektaklu!
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” to adaptacja głośnej książki Mateusza Pakuły, dramatopisarza, dramaturga i reżysera teatralnego. To osobista opowieść o procesie umierania jego ojca, który chorował na raka trzustki, ale też historia bezradności i wściekłości na instytucje państwa, służbę zdrowia i Kościół, które zadają chorym dodatkowe cierpienia. Ale myli się ten, kto myśli, że zobaczy na scenie smutną opowieść, bo w spektaklu nie zabraknie groteski i komizmu, tak bliskich wszystkim spektaklom Pakuły.
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” to adaptacja głośnej książki Mateusza Pakuły, dramatopisarza, dramaturga i reżysera teatralnego. To osobista opowieść o procesie umierania jego ojca, który chorował na raka trzustki, ale też historia bezradności i wściekłości na instytucje państwa, służbę zdrowia i Kościół, które zadają chorym dodatkowe cierpienia. Ale myli się ten, kto myśli, że zobaczy na scenie smutną opowieść, bo w spektaklu nie zabraknie groteski i komizmu, tak bliskich wszystkim spektaklom Pakuły.

Miarka za miarkę
Miarka za miarkę to bez wątpienia jedna z najbardziej zagadkowych sztuk Szekspira. Obszarem przedstawienia stanie się podłoga peepshow, a za oknami, które wychodzą na półokrągłą przestrzeń, zasiądą Książę i inne postaci. W ten sposób wykonawcy staną się zarówno aktorami, jak i widzami swojego własnego dramatu. Wszyscy będą manipulowani przez stale obecnego Księcia – kierownika peepshow.

Uciekła mi przepióreczka
Wystawienie zapomnianego dramatu "Uciekła mi przepióreczka" Stefana Żeromskiego, po prawie stu latach od jego ogromnego sukcesu i popularności, wymaga przejrzenia się mu w formie współczesnej rewizji. "Przepióreczka..." we współczesnym odczytaniu opowiada o feministycznej emancypacji, potrzebie wypracowania ludowej podmiotowości, ekonomicznym oraz społecznym aspektom dostępu do nauki i kultury. Młodopolska sztuka Żeromskiego to wciąż opowieść o systemie edukacji w jego wyjątkowej formie Uniwersytetu Ludowego - w nowej kieleckiej interpretacji realizowanego pod hasłem: "Sami się nauczymy".
Uwaga! Spektakl w dn. 5.03 jest nagrywany. Osoby oglądające muszą być przygotowane na pewne niedogodności. Zakup biletu wiąże się z wyrażeniem zgody na udostępnienie i rozpowszechnianie wizerunku uczestnika nagrania.
Uwaga! Spektakl w dn. 5.03 jest nagrywany. Osoby oglądające muszą być przygotowane na pewne niedogodności. Zakup biletu wiąże się z wyrażeniem zgody na udostępnienie i rozpowszechnianie wizerunku uczestnika nagrania.

Wolne ciała
WOLNE CIAŁA to transowa podróż rozpoczynająca się od rebelianckich, tricksterskich gestów i teatru pamięci indywidualnych ciał. Taneczny krąg staje się przestrzenią poruszania emocji, celebracji władzy ciał i władzy nad ciałami. Hybrydowa sceniczna forma otwiera się na groteskę, a tragedia i komedia łączę się ze sobą. Oddając się wirowi społecznych tańców, ciała zmieniają się we wspólnotowym, uzdrawiającym doświadczeniu. Przy dźwiękach granej na żywo muzyki perkusyjnej WOLNE CIAŁA grzmią, wibrują i dźwięczą.
Spektakl dla widzów od 16 lat.
Spektakl dla widzów od 16 lat.

Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia
Pierwsza adaptacja sceniczna bestsellerowej książki Ishbel Szatrawskiej, za którą otrzymała m.in. nagrodę Odkrycie Empiku. Opowieść córek o ojcu – Hershu Libkinie, Żydzie polskiego pochodzenia, który zostawił za sobą wojnę i próbował zrobić karierę w amerykańskim przemyśle filmowym. W Hollywood lat 40. spotkał na planie westernu Lauren Bacall i Humphrey'a Bogarta. Dla emigrantów wytwórnia niekoniecznie okazywała się fabryką snów, zwłaszcza, kiedy aktorami zaczynało interesować się FBI, a w głowie odzywały się głosy przeszłości...
Łukasz Kos, reżyser głośnego Fanny i Aleksander, podszedł do tej realizacji z równym rozmachem. Zaangażował do współpracy niemal cały zespół aktorski kieleckiego Teatru, wprowadzając do niego nowe twarze. Powstał nasączony muzyką i wartką akcją spektakl, w czasie którego twórca z poczuciem humoru przeprowadza widza przez zakamarki kina noir, zaprasza go na festiwal Woodstock i do Auschwitz. Podejmuje grę z mechanizmami pamięci, nie traktując tematu zagłady jako przestrzeni wyłącznie żydowskiej.
W SPEKTAKLU UŻYWANA JEST WYTWORNICA DYMU I PALONE SĄ PAPIEROSY.
Łukasz Kos, reżyser głośnego Fanny i Aleksander, podszedł do tej realizacji z równym rozmachem. Zaangażował do współpracy niemal cały zespół aktorski kieleckiego Teatru, wprowadzając do niego nowe twarze. Powstał nasączony muzyką i wartką akcją spektakl, w czasie którego twórca z poczuciem humoru przeprowadza widza przez zakamarki kina noir, zaprasza go na festiwal Woodstock i do Auschwitz. Podejmuje grę z mechanizmami pamięci, nie traktując tematu zagłady jako przestrzeni wyłącznie żydowskiej.
W SPEKTAKLU UŻYWANA JEST WYTWORNICA DYMU I PALONE SĄ PAPIEROSY.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.