'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Baśń o wężowym sercu
Duża Scena Teatru im. Stefana Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

„Baśń o wężowym sercu” to nie jest historyczna opowieść o rabacji galicyjskiej, choć jej głównym bohaterem jest szczególna postać – Jakób Szela. Ten owiany legendą przywódca chłopski zabiera nas w podróż do świata buntu i gniewu, gdzie znudzona szlachta ukrywa swoje okrucieństwo pod warstwą cekinów i brokatu. Niezgoda na otaczający go świat, poczucie niesprawiedliwości czy wreszcie miłosne zaślepienie pozwala Jakóbowi przekroczyć granice jawy i snu, spotkać stworzenia z chłopskiej mitologii, wędrować po baśniowej, mrocznej krainie aby ostatecznie stawić czoło Królowi Węży.

Człowiek jaki jest, każdy widzi
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Katarzyna Minkowska przygotuje sceniczną adaptację bajki Marzeny Matuszak, która zrealizowana zostanie we współpracy z Nowym Teatrem w Warszawie.
Wysoko w Himalajach znajduje się wyjątkowy hotel prowadzony przez... rodzinę Yetich! Poznając ich nieoczywistą perspektywę, na nowo spojrzysz na to fantastyczne stworzenie, jakim jest człowiek.

Koń na rycerzu
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Koń na rycerzu to pełna humoru teatralno-muzyczna opowieść na podstawie bestsellerowej książki autorstwa Andrzeja Gryżewskiego i Przemysława Pilarskiego Sztuka obsługi penisa. Książka jest zbiorem wywiadów z popularnym seksuologiem prowadzącym własny gabinet terapii. Opowiada on o swoich pacjentach, o ich problemach natury seksualnej oraz o mitach, które funkcjonują w społeczeństwie. Spektakl, podobnie jak jego pierwowzór, będzie bezpruderyjnym, trafiającym w sedno problemów współczesnego mężczyzny przewodnikiem po „samczej" psychice.

Prezent urodzinowy
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Pokoje w pewnym hotelu, który miał być miejscem schadzki dwóch par, stają się tu świadkami wielu szalonych pomyłek. A wszystko to w asyście zwariowanego kelnera Tony’ego, który pomaga nie do końca tak, jak powinien…
Seria niespodzianek płynie z dwóch części sceny naraz. Aktorzy tworzą przezabawne duety, a spektakl pokazuje, że warto czasem miło zaskoczyć swoją drugą połówkę.

Protest kielecki. Do kogo należą Kielce?
Nowa Scena / Duża Sala Prób, ul. Sienkiewicza 32

Jak zostać właścicielem kamienicy? Gdzie warto szukać mieszkań pod flipa? Komu zaufać podczas wynajmu? Czy da się wyciągnąć 4 miliony złotych od publicznej instytucji za 2 metry kwadratowe? Kiedy taniej kupić i drożej sprzedać? Lepiej jest mieć czy być? Jak przebiegła w Kielcach przemiana ustrojowa w latach 90.? Kto na niej zarobił? Kto stracił? Skąd wzięły się tu kamienice?

Skóra po dziadku
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Mateusz Pakuła ponownie sięga do rodzinnej historii. Przenosimy się z nim do epicentrum stalinizmu, początku lat 50., gdy jego dziadek za szczeniacki wybryk zostaje osadzony w kieleckiej katowni. Ten, który go uratuje, rzuci światło zarówno na mroczną przeszłość miasta, splecioną z wojną, pogromem kieleckim i Holocaustem, jak i na przyszłość nowego pokolenia. Jak na nas leżą, dziurawe niczym pamięć, skóry po dziadkach? Czy historia, którą pamiętamy, jest również historią, którą chcemy pamiętać? Czy nadaje się na tożsamościowy mit?

Szalone nożyczki
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Publiczność uwielbia „Szalone nożyczki” nie tylko za przezabawne dialogi i nieco zwariowaną akcję, ale również za to, że podczas spektaklu może poczuć się jak…Sherlock Holmes.
Kto zamordował złośliwą pianistkę mieszkającą nad salonem fryzjerskim? Podejrzani są wszyscy – mistrz nożyczek Antoni Wzięty oraz jego klienci, a sprawcę, po przeprowadzeniu własnego śledztwa, co wieczór wskazują widzowie.

Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Pierwsza adaptacja sceniczna bestsellerowej książki Ishbel Szatrawskiej, za którą otrzymała m.in. nagrodę Odkrycie Empiku. Opowieść córek o ojcu – Hershu Libkinie, Żydzie polskiego pochodzenia, który zostawił za sobą wojnę i próbował zrobić karierę w amerykańskim przemyśle filmowym. W Hollywood lat 40. spotkał na planie westernu Lauren Bacall i Humphrey'a Bogarta. Dla emigrantów wytwórnia niekoniecznie okazywała się fabryką snów, zwłaszcza, kiedy aktorami zaczynało interesować się FBI, a w głowie odzywały się głosy przeszłości...
Łukasz Kos, reżyser głośnego Fanny i Aleksander, podszedł do tej realizacji z równym rozmachem. Zaangażował do współpracy niemal cały zespół aktorski kieleckiego Teatru, wprowadzając do niego nowe twarze. Powstał nasączony muzyką i wartką akcją spektakl, w czasie którego twórca z poczuciem humoru przeprowadza widza przez zakamarki kina noir, zaprasza go na festiwal Woodstock i do Auschwitz. Podejmuje grę z mechanizmami pamięci, nie traktując tematu zagłady jako przestrzeni wyłącznie żydowskiej.
W SPEKTAKLU UŻYWANA JEST WYTWORNICA DYMU I PALONE SĄ PAPIEROSY.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.