'

Program

Repertuar

Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Grafika reklamowa
Bez nadzienia
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

"Życie jest jak pudełko czekoladek – nigdy nie wiesz na jaką trafisz" – mawiał Forrest Gump. No tak, raz jest z nadzieniem, innym razem bez. Za każdym razem masz nadzieję, że trafisz na swoją, TĘ JEDYNĄ – z Różą... Ale z Różą wziął ktoś inny. Lub też Róża innego zjadacza wybrała.
No więc robisz sobie taki rulon z kołdry i wyobrażasz sobie, że to żywy ktoś. Wdech i wydech, i don’t worry, be happy. Oddychaj i powtarzaj: don’t worry, be happy, don’t worry, be happy.
Jak to jest z tą miłością? Jak to jest z samotnością? Czy potrzebujemy drugiego człowieka, by czuć się szczęśliwym? A może bycie singielką/singlem wzmacnia nas i pozwala pokochać siebie tak naprawdę? Jak to wygląda w dzisiejszych czasach? Gdzie szukamy miłości?

Grafika reklamowa
Człowiek jaki jest, każdy widzi
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Katarzyna Minkowska przygotuje sceniczną adaptację bajki Marzeny Matuszak, która zrealizowana zostanie we współpracy z Nowym Teatrem w Warszawie.
Wysoko w Himalajach znajduje się wyjątkowy hotel prowadzony przez... rodzinę Yetich! Poznając ich nieoczywistą perspektywę, na nowo spojrzysz na to fantastyczne stworzenie, jakim jest człowiek.

Grafika reklamowa
Drzwi percepcji
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

„Drzwi percepcji”, zrealizowane przez duet twórczy Mateusza Atmana i Agnieszki Jakimiak, to teatralna podróż inspirowana esejem Aldousa Huxleya. Tekst brytyjskiego filozofa stał się manifestem kontrkultury lat 60. i źródłem szerokiej fascynacji substancjami psychodelicznymi. My, w dobie kolejnej „rewolucji psychodelicznej”, pytamy, czy substancje psychoaktywne mogą być narzędziem zmiany, kluczem do lepszego zrozumienia siebie i otaczającego nas świata? Spektakl łączy edukację, performens, medytację i taniec, by eksplorować alternatywne drogi doświadczania rzeczywistości.

Grafika reklamowa
Dzwony z Corneville
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Po stu czterdziestu pięciu latach na deski kieleckiego teatru wracają Dzwony z Conreville! Hit dawnych francuskich teatrów muzycznych autorstwa Roberta Planquette'a to opera komiczna w trzech aktach. Czytanie performatywne libretta zostanie wyreżyserowane przez Tadeusza Kabicza, który zwraca uwagę na główne tematy sztuki, nakładając na nie filtr współczesności. Twórca gra kontekstem historycznym i eksperymentuje z formą operetki. Poprzez ekspozycję wybranych treści, czytanie będzie nie tylko komicznym przywołaniem starego libretta, ale także świezym spojrzeniem na tę historię.

Grafika reklamowa
Koń na rycerzu
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Koń na rycerzu to pełna humoru teatralno-muzyczna opowieść na podstawie bestsellerowej książki autorstwa Andrzeja Gryżewskiego i Przemysława Pilarskiego Sztuka obsługi penisa. Książka jest zbiorem wywiadów z popularnym seksuologiem prowadzącym własny gabinet terapii. Opowiada on o swoich pacjentach, o ich problemach natury seksualnej oraz o mitach, które funkcjonują w społeczeństwie. Spektakl, podobnie jak jego pierwowzór, będzie bezpruderyjnym, trafiającym w sedno problemów współczesnego mężczyzny przewodnikiem po „samczej" psychice.

Grafika reklamowa
Opowieści z Narnii. Lew, Czarownica i stara szafa
Narnia, pełna niezwykłych stworzeń, zniewolona mocą Białej Czarownicy, łączy w sobie elementy mitologii, baśni i fantasy. Jest też wizją utraconej Arkadii, w której odzyskaniu pomoże dziecięcym bohaterom lew Aslan.
Familijny spektakl dla widzów od 10. do 110. roku życia stanowi wielopłaszczyznową opowieść o fundamentalnych mechanizmach, które niezależnie od okoliczności, powinny mieć swoją niepodważalną wartość.

Grafika reklamowa
Potok. Ćwiczenia ze wspólnoty
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Ograniczenia wiekowe: 18+

Spektakl „Potok. Ćwiczenia ze wspólnoty” opowiada historię Marii Wojdan, samotnej matki czworga nieślubnych dzieci ze wsi Potok pod Opatowem, skazanej na wykluczenie społeczne, biedę i pogardę. Spektakl przybliża ludowe wierzenia, zabobony, rytuały, w tym marzenie o byciu niewidzialnym, ukazując kulturę świętokrzyską jako tło i bohatera wydarzeń.

Grafika reklamowa
Prezent urodzinowy
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Pokoje w pewnym hotelu, który miał być miejscem schadzki dwóch par, stają się tu świadkami wielu szalonych pomyłek. A wszystko to w asyście zwariowanego kelnera Tony’ego, który pomaga nie do końca tak, jak powinien…
Seria niespodzianek płynie z dwóch części sceny naraz. Aktorzy tworzą przezabawne duety, a spektakl pokazuje, że warto czasem miło zaskoczyć swoją drugą połówkę.

Grafika reklamowa
Protest kielecki. Do kogo należą Kielce?
Nowa Scena / Duża Sala Prób, ul. Sienkiewicza 32

Jak zostać właścicielem kamienicy? Gdzie warto szukać mieszkań pod flipa? Komu zaufać podczas wynajmu? Czy da się wyciągnąć 4 miliony złotych od publicznej instytucji za 2 metry kwadratowe? Kiedy taniej kupić i drożej sprzedać? Lepiej jest mieć czy być? Jak przebiegła w Kielcach przemiana ustrojowa w latach 90.? Kto na niej zarobił? Kto stracił? Skąd wzięły się tu kamienice?

Grafika reklamowa
Samotność pół bawełnianych
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Samotność szantażująca. Samotność na pokaz. Dramat spotkania dwojga ludzi, dwóch mężczyzn, którzy pragną od siebie wszystkiego. Galop słów, by wyrazić to, czego pragną.
Kto jest w tym lepszy? W tej galopadzie min, afektów, szantaży. Dealer, czy Klient.
Pokaz i popis dwóch aktorów, którzy walczą o akceptację dla siebie, walczą o miłość widzów.
Czy jest jakaś inna?

Grafika reklamowa
Skóra po dziadku
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Mateusz Pakuła ponownie sięga do rodzinnej historii. Przenosimy się z nim do epicentrum stalinizmu, początku lat 50., gdy jego dziadek za szczeniacki wybryk zostaje osadzony w kieleckiej katowni. Ten, który go uratuje, rzuci światło zarówno na mroczną przeszłość miasta, splecioną z wojną, pogromem kieleckim i Holocaustem, jak i na przyszłość nowego pokolenia. Jak na nas leżą, dziurawe niczym pamięć, skóry po dziadkach? Czy historia, którą pamiętamy, jest również historią, którą chcemy pamiętać? Czy nadaje się na tożsamościowy mit?

Grafika reklamowa
Szalone nożyczki
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32

Publiczność uwielbia „Szalone nożyczki” nie tylko za przezabawne dialogi i nieco zwariowaną akcję, ale również za to, że podczas spektaklu może poczuć się jak…Sherlock Holmes.
Kto zamordował złośliwą pianistkę mieszkającą nad salonem fryzjerskim? Podejrzani są wszyscy – mistrz nożyczek Antoni Wzięty oraz jego klienci, a sprawcę, po przeprowadzeniu własnego śledztwa, co wieczór wskazują widzowie.

Grafika reklamowa
Wystawa Żeromski w Żeromskim – finisaż
Wystawa Żeromski w Żeromskim to zbiór unikatowych zdjęć, plakatów i recenzji z adaptacji scenicznych utworów autora Wiernej rzeki w Teatrze im. Stefana Żeromskiego. Obejmuje okres od 1908 roku, czyli prapremiery Dziejów grzechu w adaptacji Janiny Mori przygotowanej przez zespół teatralny Eugeniusza Majdrowicza, po realizację Uciekła mi przepióreczka na podstawie koncepcji scenariusza Krystyny Duniec i Pawła Sablika w reżyserii Michała Kotańskiego z 2022 roku.

Grafika reklamowa
Zośka Wariatka
Nowa Scena, ul. Sienkiewicza 32
"Zośka Wariatka" w wykonaniu Joanny Kasperek, wg pomysłu i w adaptacji Piotra Tomaszuka, z muzyką Krzysztofa Dziermy, w aranżacji Jana Walczyńskiego.
Śpiewany monodram z tekstami Juliana Tuwima, Natana Tanenbauma, Roberta Frosta, Wisławy Szymborskiej, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, E.E. Cummingsa i Philipa Larkina miał swą premierę w 1995 r. i został uhonorowany I nagrodą na wrocławskim Przeglądzie Piosenki Aktorskiej, zyskując miano wyjątkowego wydarzenia artystycznego.
Joanna Kasperek wraca do „Zośki Wariatki” jako artystka dojrzalsza, ale wciąż niepokorna, a na scenie towarzyszą jej muzycy: Krzysztof Strojwąs (akordeon), Anna Lenckowska (altówka), Sylwia Bartkiewicz (klarnet).

Grafika reklamowa
Zwiedzanie siedziby Teatru
Podczas zwiedzania zobaczą Państwo m.in.: magazyny dekoracji pod powierzchnią dziedzińca, pracownie techniczne, część hotelową i strefę relaksu. Pokonacie drogę, jaką aktor odbywa na scenę – od sal prób, przez garderoby, charakteryzatornię po zaplecze Dużej Sceny. Tam przekonacie się o skali rozbudowy gmachu i dowiecie, co czyni Teatr jednym z najbardziej nowoczesnych pod względem technologicznym w Polsce. W trakcie zwiedzania poznacie kulisy kilkuletniego remontu, dowiecie się, jak funkcjonuje ponad 80-osobowa instytucja kultury i przede wszystkim usłyszycie wiele ciekawostek i wątków historycznych związanych ze 145-letnią zabytkową kamienicą przy Sienkiewicza 32.

Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.