Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Bez nadzienia
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
"Życie jest jak pudełko czekoladek – nigdy nie wiesz na jaką trafisz" – mawiał Forrest Gump. No tak, raz jest z nadzieniem, innym razem bez. Za każdym razem masz nadzieję, że trafisz na swoją, TĘ JEDYNĄ – z Różą... Ale z Różą wziął ktoś inny. Lub też Róża innego zjadacza wybrała.
No więc robisz sobie taki rulon z kołdry i wyobrażasz sobie, że to żywy ktoś. Wdech i wydech, i don’t worry, be happy. Oddychaj i powtarzaj: don’t worry, be happy, don’t worry, be happy.
Jak to jest z tą miłością? Jak to jest z samotnością? Czy potrzebujemy drugiego człowieka, by czuć się szczęśliwym? A może bycie singielką/singlem wzmacnia nas i pozwala pokochać siebie tak naprawdę? Jak to wygląda w dzisiejszych czasach? Gdzie szukamy miłości?
"Życie jest jak pudełko czekoladek – nigdy nie wiesz na jaką trafisz" – mawiał Forrest Gump. No tak, raz jest z nadzieniem, innym razem bez. Za każdym razem masz nadzieję, że trafisz na swoją, TĘ JEDYNĄ – z Różą... Ale z Różą wziął ktoś inny. Lub też Róża innego zjadacza wybrała.
No więc robisz sobie taki rulon z kołdry i wyobrażasz sobie, że to żywy ktoś. Wdech i wydech, i don’t worry, be happy. Oddychaj i powtarzaj: don’t worry, be happy, don’t worry, be happy.
Jak to jest z tą miłością? Jak to jest z samotnością? Czy potrzebujemy drugiego człowieka, by czuć się szczęśliwym? A może bycie singielką/singlem wzmacnia nas i pozwala pokochać siebie tak naprawdę? Jak to wygląda w dzisiejszych czasach? Gdzie szukamy miłości?

Drzwi percepcji
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Pokaz spektaklu 17.04.2025 r. będzie rejestrowany. Zakup biletu i uczestnictwo w spektaklu wiąże się ze zgodą na udostępnianie i rozpowszechnianie wizerunku.
Podczas nagrywania spektaklu niektóre sceny mogą wymagać powtórzenia, co może skutkować wydłużeniem czasu trwania spektaklu.
„Drzwi percepcji”, zrealizowane przez duet twórczy Mateusza Atmana i Agnieszki Jakimiak, to teatralna podróż inspirowana esejem Aldousa Huxleya. Tekst brytyjskiego filozofa stał się manifestem kontrkultury lat 60. i źródłem szerokiej fascynacji substancjami psychodelicznymi. My, w dobie kolejnej „rewolucji psychodelicznej”, pytamy, czy substancje psychoaktywne mogą być narzędziem zmiany, kluczem do lepszego zrozumienia siebie i otaczającego nas świata? Spektakl łączy edukację, performens, medytację i taniec, by eksplorować alternatywne drogi doświadczania rzeczywistości.
Pokaz spektaklu 17.04.2025 r. będzie rejestrowany. Zakup biletu i uczestnictwo w spektaklu wiąże się ze zgodą na udostępnianie i rozpowszechnianie wizerunku.
Podczas nagrywania spektaklu niektóre sceny mogą wymagać powtórzenia, co może skutkować wydłużeniem czasu trwania spektaklu.
„Drzwi percepcji”, zrealizowane przez duet twórczy Mateusza Atmana i Agnieszki Jakimiak, to teatralna podróż inspirowana esejem Aldousa Huxleya. Tekst brytyjskiego filozofa stał się manifestem kontrkultury lat 60. i źródłem szerokiej fascynacji substancjami psychodelicznymi. My, w dobie kolejnej „rewolucji psychodelicznej”, pytamy, czy substancje psychoaktywne mogą być narzędziem zmiany, kluczem do lepszego zrozumienia siebie i otaczającego nas świata? Spektakl łączy edukację, performens, medytację i taniec, by eksplorować alternatywne drogi doświadczania rzeczywistości.

Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Jeśli choć raz wyliście z bezsilności, lekarz zwracał się do Was w trzeciej osobie, a ksiądz powtarzał Wam, że cierpienie uszlachetnia, nie możecie przegapić tego spektaklu!
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” to adaptacja głośnej książki Mateusza Pakuły, dramatopisarza, dramaturga i reżysera teatralnego. To osobista opowieść o procesie umierania jego ojca, który chorował na raka trzustki, ale też historia bezradności i wściekłości na instytucje państwa, służbę zdrowia i Kościół, które zadają chorym dodatkowe cierpienia. Ale myli się ten, kto myśli, że zobaczy na scenie smutną opowieść, bo w spektaklu nie zabraknie groteski i komizmu, tak bliskich wszystkim spektaklom Pakuły.
Jeśli choć raz wyliście z bezsilności, lekarz zwracał się do Was w trzeciej osobie, a ksiądz powtarzał Wam, że cierpienie uszlachetnia, nie możecie przegapić tego spektaklu!
„Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” to adaptacja głośnej książki Mateusza Pakuły, dramatopisarza, dramaturga i reżysera teatralnego. To osobista opowieść o procesie umierania jego ojca, który chorował na raka trzustki, ale też historia bezradności i wściekłości na instytucje państwa, służbę zdrowia i Kościół, które zadają chorym dodatkowe cierpienia. Ale myli się ten, kto myśli, że zobaczy na scenie smutną opowieść, bo w spektaklu nie zabraknie groteski i komizmu, tak bliskich wszystkim spektaklom Pakuły.

MITOLOGIA. Nie chce mi się nic nie robić
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Przedstawienie czerpie inspirację z klasycznych mitów, które w nowatorski sposób ukazują świat greckich bogów i herosów, dostosowując go do współczesnych realiów młodzieży szkolnej. Opowiada historię uczniów, którzy sami organizują lekcję języka polskiego, tworząc mitologiczną opowieść dopasowaną do swoich potrzeb.
Spektakl wyróżnia się świeżym podejściem do klasyki – treść mitów greckich staje się bazą do dynamicznej, pełnej energii i humoru inscenizacji.
Przedstawienie czerpie inspirację z klasycznych mitów, które w nowatorski sposób ukazują świat greckich bogów i herosów, dostosowując go do współczesnych realiów młodzieży szkolnej. Opowiada historię uczniów, którzy sami organizują lekcję języka polskiego, tworząc mitologiczną opowieść dopasowaną do swoich potrzeb.
Spektakl wyróżnia się świeżym podejściem do klasyki – treść mitów greckich staje się bazą do dynamicznej, pełnej energii i humoru inscenizacji.

Prezent urodzinowy
Nowa Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Pokoje w pewnym hotelu, który miał być miejscem schadzki dwóch par, stają się tu świadkami wielu szalonych pomyłek. A wszystko to w asyście zwariowanego kelnera Tony’ego, który pomaga nie do końca tak, jak powinien…
Seria niespodzianek płynie z dwóch części sceny naraz. Aktorzy tworzą przezabawne duety, a spektakl pokazuje, że warto czasem miło zaskoczyć swoją drugą połówkę.
Pokoje w pewnym hotelu, który miał być miejscem schadzki dwóch par, stają się tu świadkami wielu szalonych pomyłek. A wszystko to w asyście zwariowanego kelnera Tony’ego, który pomaga nie do końca tak, jak powinien…
Seria niespodzianek płynie z dwóch części sceny naraz. Aktorzy tworzą przezabawne duety, a spektakl pokazuje, że warto czasem miło zaskoczyć swoją drugą połówkę.

Skóra po dziadku
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Pokaz spektaklu 04.05.2025 r. będzie rejestrowany. Zakup biletu i uczestnictwo w spektaklu wiąże się ze zgodą na udostępnianie i rozpowszechnianie wizerunku.
Podczas nagrywania spektaklu niektóre sceny mogą wymagać powtórzenia, co może skutkować wydłużeniem czasu trwania spektaklu.
Mateusz Pakuła ponownie sięga do rodzinnej historii. Przenosimy się z nim do epicentrum stalinizmu, początku lat 50., gdy jego dziadek za szczeniacki wybryk zostaje osadzony w kieleckiej katowni. Ten, który go uratuje, rzuci światło zarówno na mroczną przeszłość miasta, splecioną z wojną, pogromem kieleckim i Holocaustem, jak i na przyszłość nowego pokolenia. Jak na nas leżą, dziurawe niczym pamięć, skóry po dziadkach? Czy historia, którą pamiętamy, jest również historią, którą chcemy pamiętać? Czy nadaje się na tożsamościowy mit?
Pokaz spektaklu 04.05.2025 r. będzie rejestrowany. Zakup biletu i uczestnictwo w spektaklu wiąże się ze zgodą na udostępnianie i rozpowszechnianie wizerunku.
Podczas nagrywania spektaklu niektóre sceny mogą wymagać powtórzenia, co może skutkować wydłużeniem czasu trwania spektaklu.
Mateusz Pakuła ponownie sięga do rodzinnej historii. Przenosimy się z nim do epicentrum stalinizmu, początku lat 50., gdy jego dziadek za szczeniacki wybryk zostaje osadzony w kieleckiej katowni. Ten, który go uratuje, rzuci światło zarówno na mroczną przeszłość miasta, splecioną z wojną, pogromem kieleckim i Holocaustem, jak i na przyszłość nowego pokolenia. Jak na nas leżą, dziurawe niczym pamięć, skóry po dziadkach? Czy historia, którą pamiętamy, jest również historią, którą chcemy pamiętać? Czy nadaje się na tożsamościowy mit?

Szalone nożyczki
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
Publiczność uwielbia „Szalone nożyczki” nie tylko za przezabawne dialogi i nieco zwariowaną akcję, ale również za to, że podczas spektaklu może poczuć się jak…Sherlock Holmes.
Kto zamordował złośliwą pianistkę mieszkającą nad salonem fryzjerskim? Podejrzani są wszyscy – mistrz nożyczek Antoni Wzięty oraz jego klienci, a sprawcę, po przeprowadzeniu własnego śledztwa, co wieczór wskazują widzowie.
Publiczność uwielbia „Szalone nożyczki” nie tylko za przezabawne dialogi i nieco zwariowaną akcję, ale również za to, że podczas spektaklu może poczuć się jak…Sherlock Holmes.
Kto zamordował złośliwą pianistkę mieszkającą nad salonem fryzjerskim? Podejrzani są wszyscy – mistrz nożyczek Antoni Wzięty oraz jego klienci, a sprawcę, po przeprowadzeniu własnego śledztwa, co wieczór wskazują widzowie.

Widnokrąg
Duża Scena Teatru Żeromskiego, ul. Sienkiewicza 32
„Widnokrąg” Wiesława Myśliwskiego to jedna z najpiękniejszych polskich epopei poświęconych wsi, o czym świadczy choćby przyznana przed laty Nagroda Nike. Jest to opowieść subiektywna i w wielu wątkach autobiograficzna, a jednocześnie niezwykłej urody świadectwo „tamtego czasu” i „tamtego miejsca”. Autor wspominając losy swoich bliskich i własne, ukazuje jednocześnie szersze społeczne tło, którym jest wieś i małe miasteczko w okresie wojennym i w II połowie XX wieku.
Podążając za wpisaną w powieść proustowską melancholią twórcy przedstawienia pragną zadać pytanie, czy utracony czas młodości i dzieciństwa głównego bohatera nie jest jednocześnie wspomnieniem odeszłej w niebyt chłopskiej kultury. Czy w dobie globalizacji, Internetu, swobodnego przemieszczania się pomiędzy wsią i miastem, wieś pozostała tym samym miejscem, co kiedyś? Czy zachowała swoją kulturową odrębność czy też jej mieszkańcy wrośli raczej w miejską kulturę i to z nią wolą się utożsamiać? A może nie doceniamy chłopskości, może jest ona w naszym myśleniu i mentalności bardziej obecna, niż chcemy to sobie uzmysłowić?
„Widnokrąg” Wiesława Myśliwskiego to jedna z najpiękniejszych polskich epopei poświęconych wsi, o czym świadczy choćby przyznana przed laty Nagroda Nike. Jest to opowieść subiektywna i w wielu wątkach autobiograficzna, a jednocześnie niezwykłej urody świadectwo „tamtego czasu” i „tamtego miejsca”. Autor wspominając losy swoich bliskich i własne, ukazuje jednocześnie szersze społeczne tło, którym jest wieś i małe miasteczko w okresie wojennym i w II połowie XX wieku.
Podążając za wpisaną w powieść proustowską melancholią twórcy przedstawienia pragną zadać pytanie, czy utracony czas młodości i dzieciństwa głównego bohatera nie jest jednocześnie wspomnieniem odeszłej w niebyt chłopskiej kultury. Czy w dobie globalizacji, Internetu, swobodnego przemieszczania się pomiędzy wsią i miastem, wieś pozostała tym samym miejscem, co kiedyś? Czy zachowała swoją kulturową odrębność czy też jej mieszkańcy wrośli raczej w miejską kulturę i to z nią wolą się utożsamiać? A może nie doceniamy chłopskości, może jest ona w naszym myśleniu i mentalności bardziej obecna, niż chcemy to sobie uzmysłowić?

Zwiedzanie siedziby Teatru
Podczas zwiedzania zobaczą Państwo m.in.: magazyny dekoracji pod powierzchnią dziedzińca, pracownie techniczne, część hotelową i strefę relaksu. Pokonacie drogę, jaką aktor odbywa na scenę – od sal prób, przez garderoby, charakteryzatornię po zaplecze Dużej Sceny. Tam przekonacie się o skali rozbudowy gmachu i dowiecie, co czyni Teatr jednym z najbardziej nowoczesnych pod względem technologicznym w Polsce. W trakcie zwiedzania poznacie kulisy kilkuletniego remontu, dowiecie się, jak funkcjonuje ponad 80-osobowa instytucja kultury i przede wszystkim usłyszycie wiele ciekawostek i wątków historycznych związanych ze 145-letnią zabytkową kamienicą przy Sienkiewicza 32.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.